FacebookMySpaceTwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineTechnoratiLinkedinMixxRSS FeedPinterest
09Ağustos2012
PDFYazdıre-Posta

Projenin Künyesi

Projenin Süresi

8 ay

Projenin amaçları

Genel Amaç(lar): Alanya bölgesindeki konaklama tesislerinde sürdürülebilir turizm yönetim sistemi olan Travelife kriterlerini uygulamak suretiyle tesislerin rekabet gücünü arttırmak, yatak başına gelir artışı sağlamak ve uygulanacak eğitimlerin sonucu kaynak tüketimini azaltarak verimliliği arttırmaktır. Böylece ilçede turizm gelirlerinin arttırılması sağlanacaktır.
Özel Amaç: TR61 Düzey 2 Bölgesi’ndeki turizm potansiyelinin sürdürülebilirlik yaklaşımı doğrultusunda değerlendirilmesi yoluyla ulusal ve uluslararası ölçekte bölgesel markalaşmanın sağlanması ve konaklama tesisleri ve Alanya destinasyonunun rekabet gücünü arttırmaktır.

Hedef grup(lar) /Müşteriler

Hedef grubumuz 30 tesisin Travelife kriterlerine göre hazırlanması ve 10 konaklama tesisinin bütün yatırımlarını bitirmek suretiyle proje süresince Travelife sertifikasını alabilmelerini sağlamaktır. Bu 30 tesisin içinde 5 yıldızlı, 4 yıldızlı ve Apart Otel sınıfında konaklama tesisleri olacaktır.

Nihai Yararlanıcılar

Nihai faydalanıcılar ise sırasıyla Alanya ilçesi sınırları içinde bulunan diğer 611 tesis başta olmak üzere Antalya ilinde bulunan 2.246 konaklama tesisidir. Ayrıca bölgede sürdürülebilir turizm hakkında farkındalık yaratılması sonucu, turizm sektörüne doğrudan hizmet veren 1.200 yiyecek içecek işletmesi, sayılarının 150 olduğu tahmin edilen konaklama tesisi tedarikçisi firma ve 200 adet seyahat acentesiyle birlikte 2.000.000 turist nihai faydalanıcı olacaklardır. 

Beklenen Sonuçlar

  1. Proje açılış toplantısında tüm sektör temsilcileri sürdürülebilir turizm kalite yönetim sisteminin kendi sektörlerini nasıl etkileyeceği sunum ve broşür vasıtasıyla bilgilendirildi.                       
  2. 611 konaklama tesisine sürdürülebilir turizm kalite yönetim sistemi hakkında bilgilendirme yapan kitapçık dağıtıldı. Otel birlikleriyle 7 adet bilgilendirme toplantısı yapıldı.   Otellerin mevcut durumlarının kriterlere uygunluklarını tespit etmek için 200 adet anket düzenlendi.                                            
  3. 30 adet otelde, otel başına ortalama 3 gün boyunca iç eğitim verildi.  Bu eğitimden toplam 900 personel faydalandı.                      
  4. Yapılan eğitimler otellerde afiş ve posterle ilan edilip, turistlerin çalışmalar hakkında farkında olması sağlandı. 10 otel proje süresi içinde sertifikasyon almaya hak kazandı.

Temel Faaliyetler

Proje ekibinin kurulması, Proje ofisinin kurulması, Proje demirbaşlarının alınması, Proje web sitesinin oluşturulması, Proje tanıtım ve eğitim materyallerinin hazırlanması, Proje duyurusunun yapılması, Proje açılış toplantısının yapılması, Otel Birliklerine yönelik eğitim toplantılarının yapılması, Beklenti ve ihtiyaç anketinin düzenlenmesi, Tesislerin seçimi ve seçilen tesislerde personel eğitiminin gerçekleşmesi, Öz değerlendirme ve denetim, Proje kapanış toplantısı

Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı 2011 yılı Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi Mali Destek Programı kapsamında hazırlanan bu web sitesinin içeriği Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı ve/veya Kalkınma Bakanlığı?nın görüşlerini yansıtmamakta olup, içerik ile ilgili tek sorumluluk Alanya Ticaret ve Sanayi Odası?na aittir.